Arama

Ayşe Şasa’nın Yeşilçam Günlüğü’nden alıntılar

Modern felsefeye dair her metni büyük bir iştah ile okuyan ama içindeki boşluğu dolduramayan Yeşilçam'ın ünlü senaristi Ayşe Şasa, aradığı huzuru İslam'da bulmuştu. Yeşilçam'a dair en yetkin isimlerden olan Şasa'nın "Yeşilçam Günlüğü" bir yakın zaman hatıratı olduğu gibi sinema ile yakından alakadar olan herkese hitap ediyor. Sizin için "Yeşilçam Günlüğü"nden alıntıları bir araya getirdik.

  • 11
  • 15
Ayşe Şasa’nın Yeşilçam Günlüğü’nden alıntılar

📌 "1968 yılında Halit Refiğ'in öncülüğünde billurlaşan Ulusal Sinema görüşü, esinini şüphesiz Kemal Tahir'e borçluydu. O günden bu yana ve bu günden geleceğe, Türk sanatında, mahalli boyutun özgün derinliğini taşıyacak her kuramda, her üründe yine mutlaka Kemal Tahir' den bir iz olacaktır."

Sezai Karakoç Düşüncesinde 10 Kavram

  • 12
  • 15
Ayşe Şasa’nın Yeşilçam Günlüğü’nden alıntılar

📌 "Öte yanda, Batının dev endüstrileri karşısında Türk sinemasını yeniden kendi ayakları üstüne kaldıracak tek silah: Fikri birikim. Batının mali-teknolojik egemenliğine karşı gaza edebilmemiz, her şeyden önce sosyal-kültürel konumumuzun ayrıcalıklı durumunu idrak etmemize bağlı."

7 Güzel Adam'dan 70 alıntı

  • 13
  • 15
Ayşe Şasa’nın Yeşilçam Günlüğü’nden alıntılar

📌 "Yeşilçam kuruldu kurulalı Yeşilçam'ın başaramadığı bir film türü dramdır. Yeşilçam zanaatçıları ne zaman "dram" yapmaya çalışsalar, sonuç "melodram" olur."

Bir düşünce işçisi: Alev Alatlı kimdir?

  • 14
  • 15
Ayşe Şasa’nın Yeşilçam Günlüğü’nden alıntılar

📌 "Bir dizi aydınlanmış insanın tüm uyarılarına karşı, 2000 yılının eşiğinde, politikası, sanatı ve kültürel hayatı ile Türk toplumu, hezeyanlara yönlenen bir hasta olmayı sürdürecek midir? Türk sanatı ve bu arada Türk sineması- kendi tarihsel-sosyal ırsiyyetine direnmeye, kendi hayat damarlarını kesmeye devam edecek midir? İç içe işleyen bu iki mesele, bugün Türk sinemasının da önde gelen sorunu."

Mehmet Akif'in Şiirlerinde Toplumsal Meseleler

  • 15
  • 15
Ayşe Şasa’nın Yeşilçam Günlüğü’nden alıntılar

📌 "Günümüz Türk sinemasında, dönem dönem geneli aşan bazı istisnalar dışında, boğucu bir özenti ve samimiyetsizlik, köklü bir bilgisizlik ve bunlara paralel olan entelektüel bir sığlık, boyutsuzluk ve bayağılık göze çarpıyor. Bu açıdan bakıldığında, 70'ten bu yana, Türk sinemasının ümmi dönemine nefretle bakan yeni dönemin küçük burjuva sanatçıları, akıl almaz bir heveskarlıkla 'entelektüel sinema' yapmaya sıvanmışlar, heveskarlıklarını taklitçiliğe ve özentiye boyadıkları oranda başarısız olmuşlardır. Ne yazık ki bu yeni dönemde sinemanın dört elle sarıldığı yalancı değerler, eleştirmenlerce yenilik olarak baş tacı edilmiştir."

Yahya Kemal'in şiirlerinde İstanbul

2024 Fikriyat. Tüm hakları saklıdır.
BİZE ULAŞIN