Arama

15 Türk ressamının tuvalinde neşv-ü nema bulan İstanbul

Çalışmalarıyla hem Türk hem dünya sanatına önemli katkılar sunmuş, bazıları uluslararası sanat dünyasında buradakinden daha çok tanınan önemli isimler arasından 15 ressamın eski İstanbul'un semt ve sokaklarını resmettikleri en önemli tablolarını sizler için derledik.

  • 12
  • 31
15 Türk ressamının tuvalinde neşv-ü nema bulan İstanbul

ŞEREF AKDİK (1899 – 1972)

Şeref Akdik temelde izlenimcilik akımı doğrultusunda çalışan 1914 kuşağı ressamlarındandır. Şeref Akdik güçlü deseni ile izlenimci realist çizgide eserler vermiştir. Portre, natürmort, peyzaj ve figür düzenlemelerinden oluşan büyük boyutlu kompozisyonlar yapmıştır.

  • 13
  • 31
15 Türk ressamının tuvalinde neşv-ü nema bulan İstanbul

Anadolu insanının yaşamını konu aldığı figür düzenlemelerinde ve portelerinde akademik-realist anlayışa bağlı kalmış, ancak Anadolu ve İstanbul'un çeşitli köşelerinden suluboya tekniği ile gerçekleştirdiği peyzajlarında izlenimci üsluba daha yakın çalışmıştır.

  • 14
  • 31
15 Türk ressamının tuvalinde neşv-ü nema bulan İstanbul

CEVAT ERKUL (1897 – 1981)

Boğaziçi görünümleriyle tanınan Cevat Erkul, Hikmet Onat'ın üslubuna duyduğu yakınlığı kendine özgü renk ve ışık değerleriyle besleyen ve geliştiren bir sanatçıdır. Kent ve deniz tutkusunu unutulmaz kompozisyonlarla resme yansıtmıştır.

  • 15
  • 31
15 Türk ressamının tuvalinde neşv-ü nema bulan İstanbul

Özellikle gün batımına yakın saatlerde, nesne ve figürleri kuşatan ışığı çok iyi analiz eden Erkul'un peyzaj yaklaşımı, Boğaziçi görünümlerinde sıkça rastladığımız coşkulu ve renkli genel ifadenin biraz dışında kalır. Daha gerçekçi duyuşlara kucak açan bu tavır, oldukça duygusal bir karakterde kendini sunar.

  • 16
  • 31
15 Türk ressamının tuvalinde neşv-ü nema bulan İstanbul

İBRAHİM SAFİ (1898 – 1983)

Nahcivan doğumlu İbrahim Safi, 1917 Ekim Devrimi'nden sonra Kafkasya'da savaşan ordu ile Türkiye'ye geldi. 1918'de ise ailesiyle birlikte İstanbul'a yerleşti. Klasik ve gerçekçi çizgilerle izlenimci duyarlığı birleştirdi. Resimlerinde renkçi bir anlayışla, işlek fırça vuruşları kullandı.

2024 Fikriyat. Tüm hakları saklıdır.
BİZE ULAŞIN