Arama

Ünlü ressamların isimleriyle özdeşleşmiş renkler

Güneş ışınlarındaki büyülü yansımalar gözlerimizin görebildiğince uçsuz bucaksız bir şölen. Renkler, onlara yüklediğimiz anlamlarla aynı zamanda birer sembol haline geliyor. Renklerle en fazla tanışıklık halinde olan ressamların bazıları da kendilerine özgü renkler oluşturuyorlar. Tablolara baktığımızda ressamın imzasından ziyade renklerin kime ait olduğu hemen anlaşılıyor. Ünlü ressamların isimleriyle özdeşleşmiş renkleri sizler için derledik.

  • 12
  • 15
TAMARA DE LEMPICKA - ÖZGÜRLÜĞÜN YEŞİLİ
TAMARA DE LEMPICKA - ÖZGÜRLÜĞÜN YEŞİLİ

1929 tarihli "Yeşil Bugattide Otoportre", bir dergi tarafından o ayın kadın özgürlüğü teması için talep edilmiş bir resim. Fakat dergiyi de, de Lempicka'nın kendi çevresini de aşmış. Zira vakti zamanında, yaklaşmakta olan ve kendini hissettiren özgürlüğün, kadın özgürlüğünün ve gücünün bir simgesi haline gelerek tarihin en çok yeniden üretilen eserlerinden biri haline gelmiş.

  • 13
  • 15
TITIAN - ARSENİK SÜLFÜR RENGİ (KIZIL KAHVERENGİ)
TITIAN - ARSENİK SÜLFÜR RENGİ KIZIL KAHVERENGİ

Ortaçağ ressamları turuncu rengi bulmak için kırmızı ile sarıyı karıştırıyordu; fakat daha saf bir pigment arayışı içindeydiler. 16. yüzyılda Venedikli ve Hollandalı ressamlar çiçek resimlerinde arsenik sülfür mineralini kullanmaya başlamıştı. Ancak bu mineral zehirli arsenik içeriyordu. Buna rağmen ünlü Venedikli ressam Titian, bazı resimlerindeki kadınların kızıl kahverengi saç buklelerini renklendirmek için bu minerali kullanmıştı. Bugün kızıl kahve popüler bir saç boyası rengidir. Hatta bazı Barbie bebeklerin saç rengi olarak da kullanılmıştır. 18 ve 19'uncu yüzyılda Titian kızılı deyimi yaygın olarak kullanılıyordu artık.

  • 14
  • 15
ANISH KAPOOR VE VANTABLACK
ANISH KAPOOR VE VANTABLACK

Siyahların en siyahı vantablack, kendisine gelen ışığın %99.96'sını emiyor, geri yansıtmıyor ve dünyanın en karanlık materyali olarak biliniyor. 2016'da Anish Kapoor'un üretici firmayla anlaşma yaparak sanatta kullanım haklarını satın aldığı vantablack, dünyada sadece Kapoor tarafından sanat amaçlı kullanılabiliyor.

  • 15
  • 15
RÖNESANS RESSAMLARI - YEŞİL KİL
RÖNESANS RESSAMLARI - YEŞİL KİL

İtalyan ressamlar ten rengini bulmak için astar olarak kil minerali pigmenti kullanıyordu. Kil, kırmızı ve pembe renkleri etkisizleştiriyor, ahşap üzerinde daha mat bir görünüm sağlıyordu. Fakat zamanla boyanın üst katı solup yüzlerde ölü yeşili bir renk oluşmasına neden oluyordu. Bazı eski tablolarda yüzlerin yeşilimsi bir renge bürünmesi bu yüzdendir. Örneğin, Duccio'nun bir tablosunda Cebrail'in ve Meryem Ana'nın yüzleri yeşilimsi bir hal almıştır.

(Derlenmiştir.)

2024 Fikriyat. Tüm hakları saklıdır.
BİZE ULAŞIN