Mim Kemal Öke’nin ‘Siyonizmden Uygarlıklar Çatışmasına Filistin Sorunu’ eserinden alıntılar
İkinci Dünya Savaşı'nın ardından Filistin Sorunu'nun, Ortadoğu'daki tüm sıkıntı ve çatışmaların merkezini oluşturduğu düşünülüyordu. Batı'nın dünyaya bu şekilde lanse ettiği işgal hakkında, İslam dünyasında akademik temelli, sistematik bir inceleme ise maalesef yoktu. Mim Kemal Öke, bu önemli mesele üzerine eğilerek Filistin'in güncel portresini Cambridge sıralarından literatüre kazandırdı.
Giriş Tarihi: 21.06.2022
17:01
Güncelleme Tarihi: 23.06.2022
09:26
◾ Tüm bu siyasi haritanın farkında olan Mim Kemal Öke, Filistin Sorunu'nun o güne değin gün yüzüne çıkmayan, rivayetler ve kulaktan dolma bilgilerle üretilmeye çalışılan kökenlerine kadar indi.
◾Öke'nin "Değişimin bile değiştiği yeni milenyumda kalıcı tek uluslararası meta, sanki Filistin Sorunu idi." sözü o günkü vahim durumu tüm çıplaklığıyla gözler önüne seriyordu.
Asırlık kültür Londra'da görücüye çıkacak
"Siyonizmin doğuşu ve gelişmesini konu edinen bir çalışma, doğal olarak başlangıç noktasını Musevilerin dinsel inanç ve geleneklerinden almak zorundadır. Çünkü, Musevilerin Siyon dedikleri Kudüs ve dolaylarına dönme ve o kutsal topraklarda Süleyman (Salamon) tapmağını yeniden inşa etme hülyası, Eski Ahit'in ana prensibini oluşturur. Eski Ahit'e göre, Tanrı Yahuda kutsal toprakları kıyamete değin tasarruflarında kalmak üzere İbrahim (Abraham) Peygamber ve ümmetine adamıştır."
Mim Kemal Öke
Katip Çelebi'nin başyapıtı: Mizanü'l Hak
" Museviler arasında millî bilinçlenmenin en orijinal örneği Moses Hess'in kimliğinde aranmalıdır. 1812'de Bonn'da doğan (ö: 1875) Hess, dindar bir ailenin oğlu olmasına rağmen öğrenciliği sırasında dinsel inancını tamamıyla kaybettiğini itiraf etmiş ve kendini sınıf arkadaşı Karl Marx ile sosyalizme adamıştı. Bir süre Avrupa'yı dolaşan Hess'in düşünce yapısının Musevi milliyetçiliği temelinde yükselmesi, Kalischer'in ve ünlü İtalyan yurtseveri Mazzini'nin eserlerini okumasıyla başlamıştı, İtalyan birliğinin kurulmasına tanık olan Hess, 1862 yılında kendi fikirlerini içeren Roma ve Kudüs (Rome und Jerusalem) adlı kitabını yayınladı."
Mim Kemal Öke
Teoman Duralı'nın Çağdaş Küresel Medeniyet eserinden alıntılar
"Pinsker'e göre, Yahudi aleyhtarlığı Doğuda olsun Batıda olsun, psikolojik bir hastalıktı; hem de tedavisi mümkün olmayan bir hastalık, "irsi" olduğu için de zamanla geçmesi beklenemezdi. Sorunun özü ise Musevilerin yurttaşı oldukları ülkelerde kendilerine özgü nitelikleri, hayat biçimleri ve davranış kalıpları ile ayrı bir millet oluşturmalarıydı."
Mim Kemal Öke
2022 yılında mutlaka okumanız gereken 10 kitap
"Yahudi Sorununu çözüme ulaştıracak yöntemlerin seçimi konusunda ise Pinsker, Filistin'de kolonizasyonun gerekli olduğunu, bunun ileride başvurulacak diplomatik çabalara zemin hazırlayacağını savunuyordu. Onun için "kolonizasyon," diplomasinin öncüsü ve hazırlığı olmalıydı, sonucu değil. Filistin'deki kolonileşmiş Yahudi yerleşim merkezleri Siyonistlerin büyük Avrupa devletleri ile olan diplomatik görüşmelerinde politikalarının temel taşı, Batıyı Siyonizm'e ikna edebilmek için öne sürecekleri bir koz olmalıydı. Eğer Avrupalı devlet adamlarına ve diplomatlarına Filistin'de Yahudi ulusal yurdu kurmak için haklı bir gerekçe gösterebilirse Batı, Siyonizm'in tezini benimseyebilirdi. Aslında, Batının Siyonizm'i benimsemesi demek, Avrupa'nın üzerinde nüfuz sahibi olduğu Osmanlı Devleti'ne Filistin'de Siyonistlerin istediklerine kavuşabilmeleri için gerekli baskıyı yapması demekti."
Mim Kemal Öke
Said Halim Paşa ve klasik eseri: Buhranlarımız