Arama

  • Anasayfa
  • Galeri
  • Edebiyat
  • Aliya İzzetbegoviç’in “Özgürlüğe Kaçışım, Zindandan Notlar” eserinden alıntılar

Aliya İzzetbegoviç’in “Özgürlüğe Kaçışım, Zindandan Notlar” eserinden alıntılar

Aliya İzzetbegoviç, verdiği siyasi özgürlük mücadelesiyle tüm İslam aleminde bir örnek olarak görülür. O, ideali ve davası için 14 yıl hapis yatmak mecburiyetinde kalmasına rağmen hayalinden ve hedefinden asla vazgeçmez. Hapisteyken dahi faaliyetlerine devam eder. Sizler için Aliya İzzetbegoviç'in hapishanedeki notlarından derlediği "Özgürlüğe Kaçışım, Zindandan Notlar" kitabından alıntılar hazırladık.

  • 24
  • 32

🔸 İhtiyaç duyduğumuz şey, inanan insanlar mıdır yoksa düşünen insanlar mı? Bunlar birbirlerini dışlar mı?

Aliya İzzetbegoviç

Akif İnan'ın Edebiyat ve Medeniyet Üzerine Düşünceleri

  • 25
  • 32

🔸 Sözde sosyalist ülkelerdeki cinsi özgürlükler, siyasi özgürlüklerin yerine ikame edilmiştir. Otoriteler bu bağ-lantının pekâlâ farkındadırlar.

Aliya İzzetbegoviç

Turgut Cansever'e göre "İslam'da Şehir ve Mimari"

  • 26
  • 32

🔸 Sosyal realizm gerçek hayatı değil, ütopyadaki muhayyel hayatı resmeder. Bu resim genellikle iyimserdir, fakat yanlıştır. Realizm sunduğu karanlık yönlere (mesela Balzac) rağmen hakikatiyle bizi zapteder. Sosyal realizm ise yanlışlığıyla bizi iter. Bu durum "ütopyanın dayanılmaz hafifliği" olarak adlandırılabilir.

Aliya İzzetbegoviç

Cahit Zarifoğlu'nun sobada tutuşturulan ilk kitabının acıklı hikayesi

  • 27
  • 32

🔸 Sesini duymam için kulaklarımı keskinleştir Kavrayabilmem için hikmet ver bana Her yaprağa her taşa gizemli bir şekilde yerleştirdiğin öğretini Kuvvet istiyorum, fakat kardeşlerini ezmek için değil Sadece en kötü düşmanımı -kendimi- yenmek için Tanrım, değiştiremeyeceğim şeylere dayanmak için bana güç ver Değiştirebileceğim şeyleri değiştirmek için de cesaret Bir de ikisini tefrik etmek için hikmet.

Aliya İzzetbegoviç

Şerif Mardin'in Türk Modernleşmesi eserinden alıntılar

  • 28
  • 32

🔸 Kadınların ev dışında istihdamı ve üretime katılması yönündeki ısrarlı baskının psikolojik bir şekli de vardır: Bu, doğum yapmak, çocuk yetiştirmek ve aileye bakmak yoluyla kadının evde yarattığı iktisadi değerlerin tanınmamasından oluşur. Günde 10-12 saatini eve ayıran bu işçi, bu ev hanımı, istatistiklerimiz tarafından işsiz olarak sunulur ve "çalışmayan unsur" başlığı altında tasnif edilir. Hepimiz bir kadının ne kadar meşgul olduğunu bilir, ama aynı zamanda görmezden geliriz. Kadının çalışmasının bu şekilde gözardı edilişi, evi terkedip ailesine sırtını dönmesi için ona yapılan baskının bir başka ve bu kez ahlaki bir şeklidir. İslam kültürü diğer yöne gitmek zorundadır. Bunun başlangıcı da, annenin ve ev hanımmın işinin tanınması olacaktır.

Aliya İzzetbegoviç

Erol Güngör'ün Ahlak Psikolojisi ve Sosyal Ahlak kitabından tespitler

2024 Fikriyat. Tüm hakları saklıdır.
BİZE ULAŞIN