Arama

  • Anasayfa
  • Galeri
  • Edebiyat
  • Hz. Peygamber’in hayatına dair stratejik ve siyasi bir okuma kitabı: İlk Bahar

Hz. Peygamber’in hayatına dair stratejik ve siyasi bir okuma kitabı: İlk Bahar

Wadah Khanfar'ın İlk Bahar adlı eseri, Hz. Peygamber'in gönderilmesinin hemen öncesinde ve onun peygamberlik görevini yürüttüğü esnada dünyaya hâkim olan politik ve stratejik gerçekliğin bütüncül bir portresini çizmektedir. Eser, yalnızca İslami kaynakları referans edinmekle kalmamış, Hz. Peygamber'in etkileşim içine girdiği uluslararası ve ekonomik gerçekliğe farklı perspektiflerden ışık tutarak Bizans, Himyer, İran ve Habeş metinlerini de kendine başucu kaynakları edinmiştir. Kitabın yazılış amacı; bugünün gerçekliğinin muhatabı olan bizlere politik ve stratejik bir bilinç kazandıracak epistomolojik bir yönetimin ve bütüncül bir sistemin inşa edilmesi arzusudur. Sizlere bu kıymetli eserden alıntılar derledik.

  • 15
  • 20

İslam'ın mesajı, insanlık mirasından kopmaksızın önceki semavi mesajların varisi olarak geldi. Çünkü önceki mesajlar da İslam'ı temsil ediyordu. Tek farkları zaman ve mekanla sınırlı olmalarıydı.

WADAH KHANFAR

  • 16
  • 20

İslam, Muhammedi dönemine denk geldiğinde İslam artık tamamlanmış bir din idi. Zira insanoğlunun bilinci artık kemale ermişti ve insanlık bu mesajı yüklenmeye hazırdı.

WADAH KHANFAR

  • 17
  • 20

Her şeyden önce bu din insanidir. Sınırlı mensubiyetlerin çok çok ötesindedir. Yeryüzünde beşeriyeti çöküşe ve yıkıma götüren her türlü içe dönük gruplaşmanın üzerindedir. Özünde tevhit bulunan ahlak temelli küresel bir sistem inşa etmektedir.

WADAH KHANFAR

  • 18
  • 20

İslam yaşayan bir yapıdır ve bu yapının gelişimi hiçbir zaman sekteye uğramaz. Herhangi bir zaman diliminde, insanlığın maruz kaldığı bir probleme çözüm üretirken tökezlemez.

WADAH KHANFAR

  • 19
  • 20

Eğer İslam'ın kriz içerisinde olduğu izlenimi uyandıran bir döneme rastlarsak bu durum bize, dinin temel sabiteleri ve gelişen insan aklı arasında kurgulanan etkileşim denkleminin bozulduğunu gösterir. Temel sabiteler tam ve eksiksiz olduğuna göre mesajın kendisi değil, mesajla mükellef kılınan akıl bir kriz ve durgunluk yaşıyor demektir.

WADAH KHANFAR

2024 Fikriyat. Tüm hakları saklıdır.
BİZE ULAŞIN