Namaz kılma adabı ile ilgili hadisler
Peygamber Efendimiz, İslam'ın beş temel üzerine kurulduğunu bildirmiş; bunları kelime-i şehadet getirmek, namaz kılmak, oruç tutmak, zekât vermek ve hacca gitmek olarak sıralamıştı. Resul-i Ekrem, amellerin en faziletlisinin "vaktinde kılınan namaz" olduğunu buyurmuştu. Peki, namaz kılarken nelere dikkat etmeliyiz? Namaz kılma adabı ile ilgili hadisleri derledik.
Giriş Tarihi: 12.11.2020
10:36
Güncelleme Tarihi: 16.04.2022
16:43
🔸 Ebû Hüreyre'den (ra) rivayet edildiğine göre Resûlullah, namazda elin böğre konmasını yasaklamıştır.
Buhârî, Amel fi's-salât, 17; Müslim, Mesâcid, 46
🔸 Ebû Hüreyre'den (ra) rivayet edildiğine göre Hz. Peygamber şöyle buyurmuştur:
Sizden biri, namazda başını imamdan önce kaldırdığında Allah'ın, başını merkep başına yahut suretini merkep suretine çevirmesinden korkmaz mı?
Buhârî, Ezân, 53; Müslim, Salât, 114
* Muhtemelen merkebin inatçılığına ve uygunsuz davranış sergilemesine telmihen böyle bir benzetme yapılmış olmalıdır. İmama uyduğu hâlde ona muhalif hareket edenlerin tutumu inadına bir tutum olarak görülmüş ve uygunsuz bir davranış olarak nitelenmiş olmaktadır.
🔸 Ebu'l-Cüheym Abdullah b. Hâris b. Sımme el-Ensârî'den (ra) rivayet edildiğine göre Resûlullah şöyle buyurmuştur:
Namaz kılanın önünden geçen kimse ne kadar günaha girdiğini bilseydi, onun önünden geçmektense kırk (şu kadar uzun bir süre) beklemesi daha hayırlı olurdu. Ravi diyor ki: "Kırk gün mü, kırk ay mı, yoksa kırk yıl mı dedi, bilemiyorum."
Buhârî, Salât, 101; Müslim, Salât, 261
Namazın adabı hakkında merak edilen 20 dini soru
🔸 Ebû Hüreyre'den (ra) rivayet edildiğine göre Resûlullah şöyle buyurmuştur:
Farz namaz için kamet getirildiğinde, (artık) farzdan başka kılınacak bir namaz yoktur.
Müslim, Müsâfirîn, 63
VIDEO
🔸 Ebû Hüreyre'den (ra) rivayet edildiğine göre Resûlullah şöyle demiştir:
İnsanlar ezandaki ve ilk saftaki fazileti bilselerdi (ve bunu elde etmek için) kura çekmekten başka çare bulamasalardı, mutlaka kura çekerlerdi. Ve eğer camiye erken gitmenin faziletini bilselerdi, bu hususta yarış ederlerdi. Şayet yatsı namazı ile sabah namazının sevabını bilselerdi, emekleyerek dahi olsa bu iki namaza gelirlerdi.
Buhârî, Ezân, 9; Müslim, Salât, 129