Arama

15 Türk ressamının tuvalinde neşv-ü nema bulan İstanbul

Çalışmalarıyla hem Türk hem dünya sanatına önemli katkılar sunmuş, bazıları uluslararası sanat dünyasında buradakinden daha çok tanınan önemli isimler arasından 15 ressamın eski İstanbul'un semt ve sokaklarını resmettikleri en önemli tablolarını sizler için derledik.

15 Türk ressamının tuvalinde neşv-ü nema bulan İstanbul

"Yegâne amacım, İstanbul'un doğal ve tarihi güzelliklerini resmetmek ve böylece onlara birer belge niteliği kazandırarak onları resimler vasıtası ile ölümsüzleştirmektir."

Türkiye'de resim sanatı genellikle çok takip edilmemesine karşın, son yıllarda resme yönelik belirgin bir ilgi artışı olduğunu gözlemlemek mümkünken, bu ilgiyi bir nebze de olsa canlandırmak adına, büyük çoğunluğu klasik ressamlarımızdan ve onların eserlerinden oluşan bir listeyi sizin için hazırladık.

15 Türk ressamının tuvalinde neşv-ü nema bulan İstanbul

HOCA ALİ RIZA (1858 – 1939)

Ressam Hoca Ali Rıza Bey, ömrünü İstanbul'un pek çok semtinin 19. yüzyıldaki muhteşem görünümlerini bizlere gösterebilmek adına resmederek, bir nevi kayıt altına almıştır.

15 Türk ressamının tuvalinde neşv-ü nema bulan İstanbul

Resimlerinde doğup büyüdüğü Üsküdar, İstanbul ve İstanbul'un farklı semtlerinin sessiz köşelerini, kıyı kahvelerini, deniz kıyılarını ve güneşli kayalıklarını tercih eden Hoca Ali Rıza'nın suluboyaları ve guajları, yüz yıl öncesinin İstanbul'unu insanları ve mimarisi ile günümüze ulaştıran en önemli görsel bellek kaynaklarımızdan sayılıyor.

Çağının çok ötesinde bir ressam: Üsküdarlı Hoca Ali Rıza

15 Türk ressamının tuvalinde neşv-ü nema bulan İstanbul

AHMET ZİYA AKBULUT (1896 – 1939)

Asker ressamlarımızdan Ahmet Ziya 1937 yılında İstanbul Resim ve Heykel Müzesi açılıncaya ve Atatürk'ün emriyle her ressam oraya birer ikişer eser bağışı yapıncaya kadar keşfedilmeyen bir sanatçı olarak kaldı.

15 Türk ressamının tuvalinde neşv-ü nema bulan İstanbul

Resimde perspektif kurallarına uyulmasını isteyen Ahmet Ziya Akbulut, kendi kuşağının ressamları gibi natürmort ve manzara resimlerinden çok tarihsel yapıları öne çıkaran resimlere yöneldi. Çünkü derinlik kavramını, bu tür resimlerde daha belirgin çizgilerle yansıtabiliyordu. Bu nedenle çoğunlukla, camileri belgeleyici bir görüşle tuvale aktardı.

2024 Fikriyat. Tüm hakları saklıdır.
BİZE ULAŞIN