Arama

15 Türk ressamının tuvalinde neşv-ü nema bulan İstanbul

Çalışmalarıyla hem Türk hem dünya sanatına önemli katkılar sunmuş, bazıları uluslararası sanat dünyasında buradakinden daha çok tanınan önemli isimler arasından 15 ressamın eski İstanbul'un semt ve sokaklarını resmettikleri en önemli tablolarını sizler için derledik.

  • 19
  • 31
15 Türk ressamının tuvalinde neşv-ü nema bulan İstanbul

Şevket Dağ, Türk resim sanatında enteriyör (iç mekân) ressamı olarak tanınmıştır. Sanat yaşamı boyunca pek çok manzara, peyzaj ve natürmort temalı yapıtlar üretmiş sanatçının en karakteristik yanını ise iç mekân temalı eserleri oluşturmuştur. Resimlerinde kendine özgü bir imza kullanmıştır. Eserlerini palet ve fırça biçiminde imzalayan sanatçı, Rumelihisarı'nda bulunan yalısının dış cephesine de palet ve fırça yaptırmıştır.

  • 20
  • 31
15 Türk ressamının tuvalinde neşv-ü nema bulan İstanbul

NACİ KALMUKOĞLU (1898 – 1951)

İstanbul'a göçmen bir Beyaz Rus olarak gelen Naci Kalmukoğlu (Nikolai Kalmikoff), ülkesinde resim eğitimi almış ve İstanbul'da da hep bir ressam olarak yaşamıştır.

  • 21
  • 31
15 Türk ressamının tuvalinde neşv-ü nema bulan İstanbul

Kalmukoğlu'nun önem verdiği konular arasında tarihi olaylar ve zengin doğa başta gelirdi. Resimlerin arka planlarında, İstanbul'un tarihi semtlerini, Boğaziçi'ni ve Adalar'ı kullandı. Naci Kalmukoğlu'nun sanat akımlarının hiçbirine belirgin bir bağlılığı yoktu.

  • 22
  • 31
15 Türk ressamının tuvalinde neşv-ü nema bulan İstanbul

HALİL PAŞA (1857 – 1939)

Halil Paşa her tür resim yapmıştır. Fakat manzaraları çoğunluktadır. Bunların bir kısmı tarihi belge niteliğindedir. Hoca Ali Rıza nasıl Boğaziçi'ni, Üsküdar'ı belgelemişse Halil Paşa da Çengelköyü, Beylerbeyi'ni, İstanbul Boğazı'nı, Bostancı'yı, Erenköy'ü, Pendik kıyılarını, Ankara'yı ve hatta Mısır'ın çeşitli yerlerini bile belgelemiştir. Bütün bunlara rağmen ister belgesel, isterse de sanatsal nitelikli olsun Paşa'nın manzaralarında üslup birliği görülmez.

  • 23
  • 31
15 Türk ressamının tuvalinde neşv-ü nema bulan İstanbul

Halil Paşa'nın 1900'lerden sonra yaptığı çoğu resminde empresyonist özellikler görülür. Fakat sanatçı bu tür resimlerinde bile nesnelerin ayrıntılarından, çizgiden, hatta modelden vazgeçmek istemez. O, akademik gerçekçilikle izlenimcilere özgü nitelikleri, renk tazeliğini, suların, havanın saydamlığını, parıltısını, güneş tadını ve boya hamurunu birleştirmek ister. Bostancı Sahili'nde Gezinti, bu tür çalışmalarına yani güneş ışığının nesneler üzerindeki etkisini yansıtan eserlerine örnektir.

2024 Fikriyat. Tüm hakları saklıdır.
BİZE ULAŞIN