20. Yüzyılın en önemli yönetmeni ve filmleri
Satyajit Ray, Hindistan'ın ağdalı sineması içerisinde ayrıksı bir yerde durur ve sinemada ajitasyonu geri planda tutar. Filmlerindeki dramı müzikler aracılığıyla kod oluşturarak yahut oyunculuklar üzerinden sunmayı yeğler.
Giriş Tarihi: 10.05.2018
19:27
Güncelleme Tarihi: 10.05.2018
19:35
Dönemin Hindistan'ının ekonomik, kültürel, sosyal durumuna ilişkin doneler sunan ve bu anlamıyla gerçekçi sinemayı zirveye çıkaran film, Satyajit Ray'ın Yeni Gerçekçilik 'ten edindiği izleri güçlü şekilde ortaya koyar.
Reenkarnasyonu da şiirsel bir yaklaşımla filminde işleyen Ray; Apu ve ailesinin başına türlü felaketler getirir, melodram geleneğini hem baştan kurar hem de mevcut formülünü gerçekçilikle törpüler.
Mitolojik ögelere de yer veren, Güneydoğu Asya inancında kapıları kolladığına inanılan yılanı Muson yağmuru felaketi sonrası aileye gönderen Ray, 50'lerin sonunda Mehboob Khan 'ın filmleri başta olmak üzere Hint sinemasında defalarca kullanılacak imgeleri de böylelikle sinema tarihine kazandırır.
Film, evleri harap olan, Apu'nun kardeşini kaybeden yıkık ailenin köylerini terk etmeleri ve yeni bir yolculuğa yelken açmalarıyla sonlanır.
APARAJITO (YENİLMEZ, THE UNVANQUISHED – 1956)
Filmlerindeki dramı müzikler aracılığıyla kod oluşturarak yahut oyunculuklar üzerinden sunmayı yeğler.
Satyajit Ray, Hindistan'ın ağdalı sineması içerisinde ayrıksı bir yerde durur ve sinemada ajitasyonu geri planda tutar. Filmlerindeki dramı müzikler aracılığıyla kod oluşturarak yahut oyunculuklar üzerinden sunmayı yeğler.