20. Yüzyılın en önemli yönetmeni ve filmleri
Satyajit Ray, Hindistan'ın ağdalı sineması içerisinde ayrıksı bir yerde durur ve sinemada ajitasyonu geri planda tutar. Filmlerindeki dramı müzikler aracılığıyla kod oluşturarak yahut oyunculuklar üzerinden sunmayı yeğler.
Giriş Tarihi: 10.05.2018
19:27
Güncelleme Tarihi: 10.05.2018
19:35
Mitolojik ögelere de yer veren, Güneydoğu Asya inancında kapıları kolladığına inanılan yılanı Muson yağmuru felaketi sonrası aileye gönderen Ray, 50'lerin sonunda Mehboob Khan 'ın filmleri başta olmak üzere Hint sinemasında defalarca kullanılacak imgeleri de böylelikle sinema tarihine kazandırır.
Film, evleri harap olan, Apu'nun kardeşini kaybeden yıkık ailenin köylerini terk etmeleri ve yeni bir yolculuğa yelken açmalarıyla sonlanır.
APARAJITO (YENİLMEZ, THE UNVANQUISHED – 1956)
Filmlerindeki dramı müzikler aracılığıyla kod oluşturarak yahut oyunculuklar üzerinden sunmayı yeğler.
Satyajit Ray, Hindistan'ın ağdalı sineması içerisinde ayrıksı bir yerde durur ve sinemada ajitasyonu geri planda tutar. Filmlerindeki dramı müzikler aracılığıyla kod oluşturarak yahut oyunculuklar üzerinden sunmayı yeğler.
Nitekim bu özelliklerin tümüne sahip olan, üçlemenin ikinci filmi Yenilmez , ilk filmde evlerini terk eden ailenin Ganj Nehri kıyısına yerleşmeleriyle açılır; yer, halkın sosyoekonomik durumu ve inançları hakkında geniş çaplı çıkarım yapmamıza olanak tanıyacak olan 1920'lerin Hindistan'ıdır.
Filmde yansıtılan köyün durumu, toprak yollar, Ganj'da yıkanan insanlar bilhassa Hindistan sinemasıyla yeni tanışanlar için oldukça öncül görüntülerdir. Bu defa baba da hayatını kaybedince Apu ve annesi yaşlı amcalarının yanına yerleşmeye karar verirler.