Arama

20. Yüzyılın en önemli yönetmeni ve filmleri

Satyajit Ray, Hindistan'ın ağdalı sineması içerisinde ayrıksı bir yerde durur ve sinemada ajitasyonu geri planda tutar. Filmlerindeki dramı müzikler aracılığıyla kod oluşturarak yahut oyunculuklar üzerinden sunmayı yeğler.

  • 16
  • 29
20. Yüzyılın en önemli yönetmeni ve filmleri

Nitekim bu özelliklerin tümüne sahip olan, üçlemenin ikinci filmi Yenilmez, ilk filmde evlerini terk eden ailenin Ganj Nehri kıyısına yerleşmeleriyle açılır; yer, halkın sosyoekonomik durumu ve inançları hakkında geniş çaplı çıkarım yapmamıza olanak tanıyacak olan 1920'lerin Hindistan'ıdır.

  • 17
  • 29
20. Yüzyılın en önemli yönetmeni ve filmleri

Filmde yansıtılan köyün durumu, toprak yollar, Ganj'da yıkanan insanlar bilhassa Hindistan sinemasıyla yeni tanışanlar için oldukça öncül görüntülerdir. Bu defa baba da hayatını kaybedince Apu ve annesi yaşlı amcalarının yanına yerleşmeye karar verirler.

  • 18
  • 29
20. Yüzyılın en önemli yönetmeni ve filmleri

Yenilmez, Apu'nun gençlik yılları üzerine odaklanırken, Apu'nun annesi Sarbojaya'nın, çalışma hayatına atılması, bitmek bilmez mücadelesi Ray'ın en güçlü kadın karakterlerinden biri olarak dikkat çekmesine de vesile olur.

Hindistan geleneklerine göre ikinci sınıf muamelesi gören kadın, Ray'ın da öncüsü olduğu Hindistan sinemasında güçlü, otoriter, sözünü geçiren, tek başına ayakta kalabilen kadınlara dönüşür.

  • 19
  • 29
20. Yüzyılın en önemli yönetmeni ve filmleri

Filmde Sarbojaya'nın bir dönem hizmetçilik yapması yerleşik kast sistemini eleştirirken, seyirci Hindistan'daki mevcut düzene ilişkin bir yorum getirme, erkeğin öne çıktığı Hindistan anlatısını Ray filmleri üzerinden inceleyerek kadını yeniden konumlandırma imkânı bulur.

  • 20
  • 29
20. Yüzyılın en önemli yönetmeni ve filmleri

APUR SANSAR (APU'NUN DÜNYASI, THE WORLD OF APU – 1959)

Buharlı trenin beraberinde getirdiği bir mutsuzluğu sırtlanır.

Üçlemenin son filminde artık yetişkin bir Apu vardır. Yazma tutkusuyla ve geçmişiyle yoğurduğu gençlik yıllarında evlenen Apu, yine buharlı trenin beraberinde getirdiği bir mutsuzluğu sırtlanır. Ray'ın, üçlemesinin her ayağında kritik noktalara yerleştirdiği tren imgesi, filmlerin yol ve yolculuk temasını da zenginleştirir.

2024 Fikriyat. Tüm hakları saklıdır.
BİZE ULAŞIN