20. Yüzyılın en önemli yönetmeni ve filmleri
Satyajit Ray, Hindistan'ın ağdalı sineması içerisinde ayrıksı bir yerde durur ve sinemada ajitasyonu geri planda tutar. Filmlerindeki dramı müzikler aracılığıyla kod oluşturarak yahut oyunculuklar üzerinden sunmayı yeğler.
Giriş Tarihi: 10.05.2018
19:27
Güncelleme Tarihi: 10.05.2018
19:35
Filmde yansıtılan köyün durumu, toprak yollar, Ganj'da yıkanan insanlar bilhassa Hindistan sinemasıyla yeni tanışanlar için oldukça öncül görüntülerdir. Bu defa baba da hayatını kaybedince Apu ve annesi yaşlı amcalarının yanına yerleşmeye karar verirler.
Yenilmez , Apu'nun gençlik yılları üzerine odaklanırken, Apu'nun annesi Sarbojaya 'nın, çalışma hayatına atılması, bitmek bilmez mücadelesi Ray'ın en güçlü kadın karakterlerinden biri olarak dikkat çekmesine de vesile olur.
Hindistan geleneklerine göre ikinci sınıf muamelesi gören kadın, Ray'ın da öncüsü olduğu Hindistan sinemasında güçlü, otoriter, sözünü geçiren, tek başına ayakta kalabilen kadınlara dönüşür.
Filmde Sarbojaya'nın bir dönem hizmetçilik yapması yerleşik kast sistemini eleştirirken, seyirci Hindistan'daki mevcut düzene ilişkin bir yorum getirme, erkeğin öne çıktığı Hindistan anlatısını Ray filmleri üzerinden inceleyerek kadını yeniden konumlandırma imkânı bulur.
APUR SANSAR (APU'NUN DÜNYASI, THE WORLD OF APU – 1959)
Buharlı trenin beraberinde getirdiği bir mutsuzluğu sırtlanır.
Üçlemenin son filminde artık yetişkin bir Apu vardır. Yazma tutkusuyla ve geçmişiyle yoğurduğu gençlik yıllarında evlenen Apu, yine buharlı trenin beraberinde getirdiği bir mutsuzluğu sırtlanır. Ray'ın, üçlemesinin her ayağında kritik noktalara yerleştirdiği tren imgesi, filmlerin yol ve yolculuk temasını da zenginleştirir.
Doğum yaparken eşi Aparna hayatını kaybedince yarım kalan romanını ve şehri terk eden Apu, bu defa seyircisine şehirleşmiş Hindistan panoramaları sunar. Formları değişen kıyafetler, sandalyeler, ilk filmden bu yana artan yatak yükseklikleri dikkat çeker. Ülke bir gelişim gösterirken kent ile köy arasındaki denge de giderek bozulur. Finalde oğluyla ilk kez tanışan Apu, üçlemenin ilk filmi Yol Türküsü'nde kalan çocukluğundan tamamen ayrılır, kendi çocuğuyla birleşir.