Arama

Basın fotoğrafçılarının gözünden Osmanlı

  • 5
  • 19
Namık Görgüç/Selahattin Giz: Gaz maskeli iki görevli Beyoğlu’nda sepetli motorsiklette, İstanbul, 1939. Yapı Kredi Tarih Arşivi
Namık Görgüç/Selahattin Giz: Gaz maskeli iki görevli Beyoğlu’nda sepetli motorsiklette, İstanbul, 1939. Yapı Kredi Tarih Arşivi

Bu fotoğraflar şehirlerdeki gündelik yaşamdan manzaralar sunarken, askerî ve sporcu gruplar genç uluslarını geçit törenlerinde ve yeni açılmış spor stadyumlarında kutluyor. Her Osmanlı şehrinin kalbini oluşturan çarşılar, halkın alışveriş yaparak son dedikoduları paylaştıkları bir buluşma yeri olarak işlevine devam ediyor.

  • 6
  • 19
Svetozar Grdijan: Sırp ve Hırvat güzellik kraliçeleri halk kıyafetleri içinde, Belgrad, 1930 civarı. Borba Fotodokumentacija
Svetozar Grdijan: Sırp ve Hırvat güzellik kraliçeleri halk kıyafetleri içinde, Belgrad, 1930 civarı. Borba Fotodokumentacija

'Şehir Merkezi', 'Ulus ve Beden', 'Ulusu Giydirmek', 'Dinlence ve Din' ve 'Çarşı' başlıklı bölümlerden oluşan sergi; SIBA (Türk ve Yugoslav Şehirlerindeki Gündelik Yaşama Görsel Bakış) başlıklı araştırma projesinin bir ürünü.

  • 7
  • 19
Namık Görgüç/Selahattin Giz: Yeni Cami’nin yanında balıkçılar, İstanbul. Yapı Kredi Tarih Arşivi
Namık Görgüç/Selahattin Giz: Yeni Cami’nin yanında balıkçılar, İstanbul. Yapı Kredi Tarih Arşivi

Açıklama yapan küratör Prof. Dr. Miskovic, Basel Üniversitesi bünyesinde gerçekleştirdikleri araştırma projesi sonuçlarının, görsel malzemeler eşliğinde sergide sunulduğunu söyledi.

  • 8
  • 19
Svetozar Grdijan: Zeleni Venac Pazarı’nda tavuk alışverişi, Belgrad, 1920’lerin sonu. Borba Fotodokumentacija
Svetozar Grdijan: Zeleni Venac Pazarı’nda tavuk alışverişi, Belgrad, 1920’lerin sonu. Borba Fotodokumentacija

Çalışmasını tarihi fotoğraflarla sunmayı tercih ettiğini belirten Miskovic, "Online veritabanlarını inceledikten sonra elde ettiğimiz fotoğrafları içerik olarak çözümledik. İlk sonuçlar böylece ortaya çıkmış oldu. Daha sonra topluma dair bilgi veren basın fotoğraflarını dijitalleştirdik." dedi.

  • 9
  • 19
Etnografya Müzesi önündeki Atatürk Anıtı, Ankara, 1927 civarı. Cengiz Kahraman Fotoğraf Koleksiyonu
Etnografya Müzesi önündeki Atatürk Anıtı, Ankara, 1927 civarı. Cengiz Kahraman Fotoğraf Koleksiyonu

Miskovic, projeyi ve sergiyi hazırlarken Osmanlı sonrası dönemde Ankara, Belgrad, İstanbul ve Saraybosna'nın değişimi üzerinde durduklarını, halkın bu 4 şehre bakışını keşfetmek istediklerini kaydetti.

2024 Fikriyat. Tüm hakları saklıdır.
BİZE ULAŞIN