Arama

Batıya Osmanlının kalbini gösteren ressam

Osmanlı İmparatorluğu'nda köklü değişikliklerin yaşandığı 19. yüzyılda, kültür ve sanat oldukça önemli yer tutar. Resim sanatı, en büyük itibarı görür ve Avrupa'dan getirilen ressamlar sarayda istihdam edilir. Bu yüzyılın sonlarına doğru sarayda görevlendirilen ressamlardan biri de İtalyan asıllı Fausto Zonaro'dur. 1891'de İstanbul'a gelen Zonaro, 1896'da Sultan Abdülhamid tarafından Yıldız Sarayı'nın başressamlığına getirilir ve bu görevi on dört yıl sürdürür. Zonaro'yu vefat yıldönümünde bilinmeyenleri ile anıyoruz...

  • 15
  • 29
Batıya Osmanlının kalbini gösteren ressam

Thalasso'ya göre resimlerini beğenerek koleksiyonuna alan ve sanatçıya saraya resim sunma önerisinde bulunan Ferid Paşa'dır.

  • 16
  • 29
Batıya Osmanlının kalbini gösteren ressam

Thalasso böylece Zonaro'nun 1896 yılında Ertuğrul Suvari Alayı'nın Galata Köprüsü'nden Geçişi adlı resmini tamamlayarak II. Abdülhamid'e sunması üzerine, padişahın resmi beğenmesi ve sanatçıya birinci dereceden Mecidi nişanı ve saray ressamlığı unvanı verilmesi şeklinde açıklanır.

  • 17
  • 29
Batıya Osmanlının kalbini gösteren ressam

Zonaro'nun saraya alındığına dair belge Dolmabahçe Sarayı Arşivi'nde bulunan, 103 sıra numaralı belgedir. Burada H.4 Zilkade 1313 (M.17 Nisan 1896) tarihinde 35 lira maaşla sanatçının saraya alındığı kayıtlıdır.

  • 18
  • 29
Batıya Osmanlının kalbini gösteren ressam

1897'de tamamladığı Saldırı adlı resminin sultan tarafından beğenilmesi üzerine sanatçıya tüm masrafları sultan tarafından karşılanan ve mülkiyeti Zonaro'ya verilen Akaret-i Seniyye binalarından biri bağışlanmış, sanatçı bu evi hem ev, hem atölye ve sergi salonu olarak kullanmıştır.

  • 19
  • 29
Batıya Osmanlının kalbini gösteren ressam

ÇAĞININ AKIMLARINA SIRT ÇEVİRMEDEN KENDİNE ÖZGÜ BİR ÜSLUP

Fausto Zonaro İstanbul'a geldikten sonra bu akımın vardığı en son nokta olan Empresyonizm'e büyük bir ilgiyle yaklaşmış ve kendi karakterinde mevcut olan doğallığı, sıcaklığı sergileyebileceği en uygun akımlardan bir olan empresyonist yaklaşımla İstanbul manzaralarına o güne dek hiç bakılmamış bir içtenlik ve çok renklilikle bakmıştır.

2024 Fikriyat. Tüm hakları saklıdır.
BİZE ULAŞIN