Arama

Batıya Osmanlının kalbini gösteren ressam

Osmanlı İmparatorluğu'nda köklü değişikliklerin yaşandığı 19. yüzyılda, kültür ve sanat oldukça önemli yer tutar. Resim sanatı, en büyük itibarı görür ve Avrupa'dan getirilen ressamlar sarayda istihdam edilir. Bu yüzyılın sonlarına doğru sarayda görevlendirilen ressamlardan biri de İtalyan asıllı Fausto Zonaro'dur. 1891'de İstanbul'a gelen Zonaro, 1896'da Sultan Abdülhamid tarafından Yıldız Sarayı'nın başressamlığına getirilir ve bu görevi on dört yıl sürdürür. Zonaro'yu vefat yıldönümünde bilinmeyenleri ile anıyoruz...

  • 18
  • 29
Batıya Osmanlının kalbini gösteren ressam

1897'de tamamladığı Saldırı adlı resminin sultan tarafından beğenilmesi üzerine sanatçıya tüm masrafları sultan tarafından karşılanan ve mülkiyeti Zonaro'ya verilen Akaret-i Seniyye binalarından biri bağışlanmış, sanatçı bu evi hem ev, hem atölye ve sergi salonu olarak kullanmıştır.

  • 19
  • 29
Batıya Osmanlının kalbini gösteren ressam

ÇAĞININ AKIMLARINA SIRT ÇEVİRMEDEN KENDİNE ÖZGÜ BİR ÜSLUP

Fausto Zonaro İstanbul'a geldikten sonra bu akımın vardığı en son nokta olan Empresyonizm'e büyük bir ilgiyle yaklaşmış ve kendi karakterinde mevcut olan doğallığı, sıcaklığı sergileyebileceği en uygun akımlardan bir olan empresyonist yaklaşımla İstanbul manzaralarına o güne dek hiç bakılmamış bir içtenlik ve çok renklilikle bakmıştır.

  • 20
  • 29
Batıya Osmanlının kalbini gösteren ressam

Fausto Zonaro ilk çıkışını yaptığı 1883 yılından ölümüne değin ışık, renk ve üslup arayışını sürdürerek çağının akımlarına sırt çevirmeden kendine özgü bir üslup yaratmasını bilmiştir. İstanbul'a gelmeden önceki yıllardaki resminde önceleri hareketli bir gerçekçilik hâkimdir. Seçtiği konular romantik, kullandığı üslüp klasik tarzdadır.

  • 21
  • 29
Batıya Osmanlının kalbini gösteren ressam

Ancak sanatçı Paris'e gitmeden önce Empresyonizm'i tanımış ve empresyonist üslupta denemeler yapmıştır.

  • 22
  • 29
Batıya Osmanlının kalbini gösteren ressam

Fausto Zonaro'nun Domeke Savaşı konulu tablosu.

Fakat sanatçının hiçbir zaman bir üsluba bağlı kalmadığını Empresyonizm'i tanıdıktan sonra da Barbizon ressamlarının realizmini tuvallerinde sergilediğini gözlemlemekteyiz.

2024 Fikriyat. Tüm hakları saklıdır.
BİZE ULAŞIN