Arama

Batıya Osmanlının kalbini gösteren ressam

Osmanlı İmparatorluğu'nda köklü değişikliklerin yaşandığı 19. yüzyılda, kültür ve sanat oldukça önemli yer tutar. Resim sanatı, en büyük itibarı görür ve Avrupa'dan getirilen ressamlar sarayda istihdam edilir. Bu yüzyılın sonlarına doğru sarayda görevlendirilen ressamlardan biri de İtalyan asıllı Fausto Zonaro'dur. 1891'de İstanbul'a gelen Zonaro, 1896'da Sultan Abdülhamid tarafından Yıldız Sarayı'nın başressamlığına getirilir ve bu görevi on dört yıl sürdürür. Zonaro'yu vefat yıldönümünde bilinmeyenleri ile anıyoruz...

  • 20
  • 29
Batıya Osmanlının kalbini gösteren ressam

Fausto Zonaro ilk çıkışını yaptığı 1883 yılından ölümüne değin ışık, renk ve üslup arayışını sürdürerek çağının akımlarına sırt çevirmeden kendine özgü bir üslup yaratmasını bilmiştir. İstanbul'a gelmeden önceki yıllardaki resminde önceleri hareketli bir gerçekçilik hâkimdir. Seçtiği konular romantik, kullandığı üslüp klasik tarzdadır.

  • 21
  • 29
Batıya Osmanlının kalbini gösteren ressam

Ancak sanatçı Paris'e gitmeden önce Empresyonizm'i tanımış ve empresyonist üslupta denemeler yapmıştır.

  • 22
  • 29
Batıya Osmanlının kalbini gösteren ressam

Fausto Zonaro'nun Domeke Savaşı konulu tablosu.

Fakat sanatçının hiçbir zaman bir üsluba bağlı kalmadığını Empresyonizm'i tanıdıktan sonra da Barbizon ressamlarının realizmini tuvallerinde sergilediğini gözlemlemekteyiz.

  • 23
  • 29
Batıya Osmanlının kalbini gösteren ressam

Fausto Zonaro İstanbul'a geldikten sonra bu akımın vardığı en son nokta olan Empresyonizm'e büyük bir ilgiyle yaklaşmış ve kendi karakterinde mevcut olan doğallığı, sıcaklığı sergileyebileceği en uygun akımlardan bir olan empresyonist yaklaşımla İstanbul manzaralarına o güne dek hiç bakılmamış bir içtenlik ve çok renklilikle bakmıştır.

  • 24
  • 29
Batıya Osmanlının kalbini gösteren ressam

İMPARATORLARA YARAŞIR BİR İHTİŞAM

Fausto Zonaro'nun İstanbul'da yaşadığı yirmi yıl boyunca seçtiği konular o dönemde kentin kozmopolit nüfus yapısı kadar renkli ve çeşitlidir. Haliç üzerinden yükselen minareler, Boğaziçi'nin üzerinde parlayan ay, Göksu'da piknik yapan aileler, Yıldız Sarayı'ndan Mekke'ye doğru yola çıkan Sürre Alayı, kentin bir yakasından diğerine gitmek isteyen hanımlara yardım eden kayıkçılar, selviler, gemi direkleri, bacalar, yelkenli gemiler, peçeler ve her yerde göze çarpan kırmızı renkli fes, imparatorlara yaraşır bir ihtişamın son çağında İstanbul'un canlı, karşı konulamaz romantik resimlerinde Zonaro tarafından biraraya toplanmıştır.

2024 Fikriyat. Tüm hakları saklıdır.
BİZE ULAŞIN