Dünyanın en pahalı 10 tablosu
No. 6, Çığlık ve onlarcası… Onlar dünyanın en pahalı eserleri. Yapıldıkları dönemde sanatçılar tablolarının bu kadar değerli olabileceğini eminiz tahmin etmemişlerdi. Usta ressamlara ait muhteşem eserlere paha biçilen fiyatları sizler için derledik…
Giriş Tarihi: 08.10.2018
13:05
Güncelleme Tarihi: 08.10.2018
17:02
KÂĞIT OYNAYANLAR - 250 MİLYON DOLAR
Ölçüler: 58 cm x 48 cm
Sergilendiği yer : Musée d'Orsay station
Oluşturulma dönemi: 1890–1895
Dönem: İzlenimcilik
Malzeme : Yağlı Boya
Kâğıt Oynayanlar dizisi, Cézanne'nin yıllarca üzerinde çalıştığı en önemli ve ünlü yapıtlarındandır. Cézanne günlük yaşamdan bir sahne betimlerken figürü mekan içinde göstermeyi amaçlayan bir kompozisyon yaratır.
Eugène Henri Paul Gauguin, 7 Haziran 1848'de Paris'te doğdu. Gauguin'in sanata, özellikle izlenimci resme başlamasında belirleyici rol oynayan kişi, hem resim kuramı hem de resim tekniği üstüne ona tavsiyelerde bulunan Camille Pissarro oldu.
Gauguin vasiyeti niteliğinde gördüğü "Nereden Geliyoruz? Biz Neyiz? Nereye Gidiyoruz?" adlı resmini tamamladıktan sonra, intihar girişiminde bulundu.
NAFEA FAA IPOIPO - 300 MİLYAR DOLAR
Ölçüler: 1,01 m x 77 cm
Oluşturulma dönemi: 1892
Dönem: İ zlenimcilik
Malzeme: Yağlı Boya
"Ne zaman evleneceksin?" tablosundaki renkler değil, oradaki kızın kulağına takılı olan beyaz çiçek esas konunun kaynağıdır. Gauguin bu eseri ile Tahiti'de evlenecek olan kızların kendini göstermesi için böyle bir geleneğini resmetti.
Jackson Pollock, soyut ressam, 20. yüzyılın en önemli sanatçılarındandır. Damlatma tekniği ile boya karıştırma, fırça kullanımı gibi alışılagelmiş uygulamaları bir kenara bırakmış, yere serdiği devasa boyutlardaki tuval bezleri üzerinde hareket ederek boyayı dökme, damlatma, fırlatma suretiyle sonradan aksiyon/hareket resmi adı verilen resimler yapmıştır. Bu özelliğinden ve 'kötü adam' imajından ötürü Jack the Dripper lakabıyla da anıldı.
Oluşturulma dönemi: 1947
Tür: Soyut sanat
Pollock, yere serdiği dev boyutlardaki tuval bezlerine hareketlerle boyayı damlatıyor, fırlatıyordu. 1.2 x2.4 metre ebatlarındaki "No: 5"i bu teknikle ortaya koydu. Resmin üzerindeki her bir boya bir hareketin, şiddetin, haykırışın sembolü gibiydi adeta. Pollock'ın sanat tarihine kattığı bu teknik, beden sanatı, süreç sanatı, performans gibi birçok akımın da temellerini oluşturdu.