Arama

Fovizm akımında Raoul Dufy etkisi

Fovizm akımında Raoul Dufy etkisi

Fovistler renk taşkınlığında sınır bilmiyorlardı. Akımın öncülerinden; Henri Matisse, André Derain, Vlaminck, Manguin ve Raoul Dufy o güne kadar hiç bir ressamın uygulamaya cesaret etmediği, tüm renklerin en sert tonlarını kullanıyorlardı.

Fovizm akımında Raoul Dufy etkisi

Örneğini güneş batışını tasvir eden bir tabloda ağaç kütükleri düpedüz kırmızı ya da turuncu, karşı dağlar sarı ya da mordu. Yer kanarya sarısı yapraklar çiğ yeşildi ve renklerde yumuşatma yoktu.

Fovizm akımında Raoul Dufy etkisi

Tablolarda, yanyana gelen birden fazla rengi birbirine harmanlayan geçiş renkleri denilen griler ve sönük değerler Fovist ressamların tablolarında hemen hemen yok denilecek kadar azdı.

Fovizm akımında Raoul Dufy etkisi

Her bir tablo, asılı bulunduğu duvarda adeta bir renk bombası şiddetiyle patlıyor, birbirine zıt, karşıt renkleriyle gözleri sanki kendine hapsediyordu. Renklerin bu denli yoğun ve "elini korkak alıştırmadan" kullanılması; kimine göre dinamizm, kimine göre ise göz yoran bir seçimdi.

Fovizm akımında Raoul Dufy etkisi

"Modern Sanat Sözlüğü" Fovizmin tarifine şöyle başlar: "Sâf renklerin alabildiklerine gelişmesi, açılması temeline dayanan Fovizm, 20. yüzyılın ilk sanat devrimidir" der ve devam eder;

2024 Fikriyat. Tüm hakları saklıdır.
BİZE ULAŞIN