Arama

Sırrı çözülemeyen camiler: Şehzadebaşı ve Süleymaniye

Mimarlık tarihinin mihenk taşı Mimar Sinan, eserlerindeki ustalık, mühendislik, ince işçilik ve asırlardır çözülemeyen mimari dehasıyla hayranlık uyandırıyor. Çağındaki Osmanlı toprakları içinde, 365 eserinin bulunduğu Mimar Sinan, Şehzadebaşı ve Süleymaniye camilerinin mimari özellikleriyle de ilgi çekiyor. "Dünya durdukça, eserlerimi gören aklıselim sahiplerinin, çabamın ciddiyetini göz önünde bulundurarak bana insaf ile bakacaklarını ve beni hayırlı dualarla anacaklarını umarım…"diyen Mimar Sinan'ı rahmetle anıyoruz.

  • 11
  • 25
Sırrı çözülemeyen camiler: Şehzadebaşı ve Süleymaniye

İSTANBUL'DAKİ EN MUHTEŞEM ESERİ SÜLEYMANİYE

Osmanlı dönemi mimarisinin en önemli eserlerinden biri olan Süleymaniye Külliyesi, İstanbul'da meydana gelen yüzün üzerindeki depreme rağmen hiç hasar görmedi.

  • 12
  • 25
Sırrı çözülemeyen camiler: Şehzadebaşı ve Süleymaniye

Kanuni Sultan Süleyman tarafından 1551-1557 yılları arasında yaptırılan Süleymaniye Camisi'nin yüksekliği 53 metre, 27,5 metre çapında olan büyük kubbesi, tıpkı Ayasofya'da olduğu gibi yarım kubbe ile dayanıklaştırıldı.

  • 13
  • 25
Sırrı çözülemeyen camiler: Şehzadebaşı ve Süleymaniye

Caminin avlusunun 4 köşe noktasında yer alan birbirinden farklı boyutlardaki minarelerden avlunun kuzey bölümünde yer alanları ikişer şerefeli ve 56 metre boyunda inşa edildi. Camiye bitişik olan 76 metre yüksekliğindeki diğer iki minare ise üçer şerefeli yapıldı. Caminin ana kubbe kasnağında Mimar Sinan'ın hesaplarına göre iyi bir aydınlatma sağlamak amacıyla 32 pencere açıldı.

  • 14
  • 25
Sırrı çözülemeyen camiler: Şehzadebaşı ve Süleymaniye

Cami avlusunun çevresinde toplamda 28 revak bulunurken, dikdörtgen bir şema üzerinde kurulan bu avlunun tam ortasında caminin şadırvanı yer alıyor. Kanuni Sultan Süleyman ile eşi Hürrem Sultan'ın türbeleri de yine Süleymaniye Camisi'nin dış avlusunda bulunuyor.

  • 15
  • 25
Sırrı çözülemeyen camiler: Şehzadebaşı ve Süleymaniye

CAMİNİN SIRRI ÇÖZÜLEMEYEN AKUSTİĞİ

Mimar Sinan, camide verilen vaazın duyulması için akustik sistemi üzerinde çalıştı, sesin bir noktadan çıkarak caminin her köşesine eşit şekilde dağılması için çaba gösterdi Oluşturduğu akustik ile camide hoca konuştuktan 3 saniye sonra sesi en sona geliyor. Usta mimar, bu gayeyle Anadolu'da kullanılan turşu küplerinden içi boş 65 tanesini ağızları aşağıya bakar vaziyette ana kubbenin etrafındaki duvarlara yerleştirdi ve küplerin aralarını da yumurtanın akıyla sıvadı.

2024 Fikriyat. Tüm hakları saklıdır.
BİZE ULAŞIN