Klasik Türk müziğinin vazgeçilmez makamları
Klasik Türk müziği, 17'nci ve 19'uncu yüzyıllar arasında varlığını gösterdi. Koca Osman, Çömlekçizade Recep, Hafız Post, Itri ile başladı, Zekai Dede ile bitti. Asıl kimliğini uygulamada gösteren makam musikisi, her şeyden önce beste ve icra seviyesinde oluşan bir musiki türü olarak karşımıza çıkıyor. Klasik Türk müziğinin makamlarını sizleri için derledik.
Dönülmez akşamın ufkundayız vakit çok geç Bu son fasıldır ey ömrüm nasıl geçersen geç Cihâna bir daha gelmek hayâl edilse bile Avunmak istemeyiz böyle bir teselliyle Geniş kanatları boşlukta simsiyah açılan ve arkasında güneş doğmayan büyük kapıdan Geçince başlayacak bitmeyen sükûnlu gece Guruba karşı bu son bahçelerde keyfince Ya şevk içinde harap ol ya aşk içinde gönül Ya lale açmalıdır göğsümüzde yahut gül Dönülmez akşamın ufkundayız vakit çok geç
"Gece mutluluğu anlamına gelir. Andıkça geçen günleri hasretle derinden Virân oluyor gönlüm ilâhi kederinden Bak yâreledin kalbimi en gizli yerinden Virân oluyor gönlüm ilâhi kederinden"
"Yüz yıl o güzel gözlere baksam yine kanmam Devrolsa bu âlem yine aşkından usanmam Bir başka gülün goncanın efsûnuna yanmam Devrolsa bu âlem yine aşkından usanmam"
"Çin-i geysûsuna zencîr-i teselsül dediler Döndüler sonra hatadır diye kakül dediler Gonca-i lâl-i şeker handesine gül der iken Yanılıp zaika-sencân-ı heves mül dediler"
"Ah eden kimdir bu saat kuytuda Sustu bülbüller hıyaban uykuda Şimdi ay bir serv-i sîmîndir suda Esme ey bâd esme cânân uykuda"