Osmanlı saraylarında konser veren Avrupalı müzisyenler
Sultan Abdülmecid'in Wagner'in tiyatro binası için 70 bin Euro değerinde bağışta bulunduğunu biliyor muydunuz? Osmanlı'da sultanlar, sarayda pek çok yerli ve yabancı sanatkarı himaye eder, onların çalışmalarını desteklerdi. Birçok Avrupalı bestekâr da padişahların özel misafirleri olarak İstanbul'da konser vermişti. İşte sizler için Osmanlı saraylarında konser veren Avrupalı müzisyenleri derledik.
Giriş Tarihi: 22.05.2019
15:02
Güncelleme Tarihi: 22.05.2019
15:12
MÜZİĞİYLE İSTANBUL HAYATINI TASVİR ETTİ
Alvars, bu eseriyle Osmanlı'nın çok kültürlü, çok dinli, kozmopolit havasından ve eşsiz Boğaz'ından etkilenerek, Sultan'a da saygısını kendisinin adını andığı eserleriyle göstererek, müziğiyle bir nevi İstanbul hayatını tasvir etmiştir.
Ünlü İskoç şair Lord Byron'un bir şiiri üzerine bestelediği Souvenir du Bosphore, henüz yeni yeni Batı müziğini tanımaya başlayan Osmanlı'ya, bu müziği tanıtan bir eser olarak örnek teşkil eder.
Alvars, İstanbul ziyaretinin ardından konser turuna Viyana'yla devam etmişti.
OSMANLI MÜZİĞİNDEN ETKİLENEN MÜZİSYEN
Piyanist ve besteci De Meyer, döneminin müzik hayatının şekillenmesinde rol oynamış bir müzisyendi. 1842 yazında Beylerbeyi Sarayı'nda Sultan Abdülmecid'in huzurunda verdiği konser Revue et Gazete Musicali de Paris, Universal Gazete of Augsburgh ve The Musical World gibi pek çok yabancı basın yayınına haber oldu.
ABDÜLMECİD’İN EN SEVDİĞİ PARÇALARI SESLENDİRDİ
İstanbul'da 1842'de verdiği konserde Donizetti'nin kendisine önceden bildirdiği Abdülmecid'in en sevdiği şarkıların piyano aranjmanlarını da seslendirmişti. Böylelikle Sultan'ın hayranlığını kazanmıştı. Hatta performansının ardından Sultan kendisine Donizetti'den daha iyi piyano çaldığını söylemişti.
İstanbul ziyaretinin ardından De Meyer, Türk yerel ezgilerini doğaçlayarak Türk Savaş Marşı, Türk Milli Marşı, Doğu fantezisi, Saray Dansı adlı eserler bestelenmiştir.
De Meyer'in Türk marşı olarak piyano için bestelediği ve daha sonra ismini Marche Marocaine olarak değiştirdiği bu marşın orkestrasyonunu bu konuda yaptığı yeniliklerle bilinen ünlü besteci Hector Berlioz gerçekleştirmiş ve De Meyer'i 16 Şubat 1845'te piyano partisini çalmak üzere Paris'teki Cirque Olympique'e davet etmişti.
De Meyer gibi dünya çapında önemli bir bestecinin Osmanlı'ya konser verilmek üzere davet edilmesinden dünyadaki Batı müziği gelişmelerinin Osmanlı imparatorluğunca da takip edildiğini gösterir.