Arama

Semih Kaplanoğlu'nun Bağlılık Aslı filmi vizyonda! 🎬

Türkiye'nin 2020 Oscar adayı Aslı, Semih Kaplanoğlu'nun 'Bağlılık Üçlemesi'nin ilk filmi. Başrollerinde Kübra Kip ve Ece Yüksel'in yer aldığı film, 20 Eylül'de vizyona girdi. Film, modern dünyada kadın ve anne olmanın meydana getirdiği açmazlara odaklanıyor. Türkiye'nin Oscar adayı Bağlılık Aslı filmine dair detaylar...

  • 4
  • 11
Bağlılık Aslı filmi konusu
Bağlılık Aslı filmi konusu

Filmin özeti:

Film, doğumun ardından yeniden iş hayatına dönmek için bebek bakıcısı arayan bir kadının, bakıcıyı bulmasının ardından ikili arasındaki diyalog ve ana karakterin kendisiyle yüzleşmesini konu alıyor. Film, tüm dünyadaki kadınların "anne" olmalarının kendilerine ve çevrelerine yansıyan etkiyi değerlendiriyor.

Genç bir kadın olan Aslı, doğum sonrası işe başlamak için gün sayar. İşe başlamak için bakıcı arayışına giren Aslı, uzun araştırmalardan sonra kendisi gibi bir bebeği olan Gülnihal adında bir bakıcı bulur. Gülnihal'in bebeğine bakması için Aslı'nın hayatına girmesi, Aslı'nın kaçtığı gerçeklerle yüzleşmesine neden olur.

Vizyon tarihi: 20 Eylül 2019
Yönetmen: Semih Kaplanoğlu
Oyuncular: Kübra Kip, Ece Yüksel, Umut Kurt, Merve Şeyma Zengin,
Jale Arıkan, Osman Alkaş, Almina Avcı.
Tür: Dram
Ülke: Türkiye

  • 5
  • 11
Semih Kaplanoğlu sineması
Semih Kaplanoğlu sineması

Semih Kaplanoğlu sinemasında 'Zaman'ın ehemmiyeti ve bütün filmografisi boyunca zaman mefhumunun işgal ettiği alanın genişlemesi günümüz konvansiyonel sineması ile tam tersi bir yönde ilerlerken, seyirci için deneyimleme sürecini bir nevi yapı söküme uğratmakta belki de yeni alımlama olanaklarına kapı aralayarak izleyicinin yola revan olabilmesinin imkânlarını aralamaktadır.

"Aslı" filmini yazıp yöneten Semih Kaplanoğlu, modern dünyada kadın ve anne olmanın yarattığı açmazlara odaklanan filmde, anne-bebek ilişkilerine değindiğini belirterek, "Bebek anne ile kendisini bir zannetmektedir. Bu filmin temelinde, aslında bu anlamdaki ayrılığın, diğer bir deyişle görünmez bağlılığın hikayesi var. 'Aslı', 'Bağlılık' adını verdiğim üçlemenin de ilk filmi. İkincisi 'Hasan' ki şu an onun çekimlerindeyim. Bağlılık Üçlemesi'nin hikayelerini ana karakterler üzerinden kuruyorum." yorumunu yaptı.

  • 6
  • 11
İnsanların kalplerindeki görünmez duvarlar
İnsanların kalplerindeki görünmez duvarlar

Yönetmen Semih Kaplanoğlu filmleriyle "Altın Ayı" dâhil çok sayıda mükâfata layık görüldü, eserlerinde iç dünyasının derinliklerini ustalıkla yansıttı ve en mühimi de bu toprakların "nefesini" sinemaya taşıdı. İnsanların kalplerindeki görünmez duvarları sinema ve hikayeleriyle göstermeye çalışan Kaplanoğlu, yeni üçlemesinin ilk halkası olan Aslı'da da anne ve bebek arasındaki görünmez bağlılığın hikayesini anlatmaya çalışıyor.

"Buğday"ın 5 yılda tamamlandığını aktaran Kaplanoğlu, "Buğday'ı bitirir bitirmez, bu süreçte birçok hikaye biriktirdiğimi fark ettim. Buğday'ın aynasından dünyaya bakmak, insana bakmak bana pek çok şey çağrıştırdı. Özellikle günümüz insanının çelişkileri, dışıyla içinin barışık olmaması, söylediğiyle yaptığının birbirini tutmaması, düşünce, eylem ve kalp arasında açılan mesafeler bana birçok hikaye yazdırdı." ifadelerini kullandı.

  • 7
  • 11
"Bağlılık Aslı" ilk dijital filmi!
Bağlılık Aslı ilk dijital filmi!

Filmin hazırlık ve çekim aşamaları yedi ayda tamamlandı. "Aslı filmi benim ilk dijital filmim. Bundan önceki filmlerim hep 35 milimetre çekilmişti. Açıkçası benim için teknik anlamda bilinmezliklerle dolu bir süreçti. Birçok yeni şey öğrendim." diyen Kaplanoğlu, filmin tamamına yakınını, pencereleri reel mekana bakan bir platoda çekti. Bunun da kendisi için bir ilk olduğunu vurgulayan Kaplanoğlu, 7 aylık bir bebekle (Almina Kavcı) çalışmak, beraber olmak da benzersiz bir deneyimdi benim için. Oyuncularım, başta Kübra Kip olmak üzere büyük bir fedakârlıkla çalıştılar. Çünkü neredeyse tüm zamanımızı bebek oyuncunun ritmine göre uydurmak durumundaydık." açıklamasını yaptı.

  • 8
  • 11
Modern hayatın anne ve bebekteki travmaları
Modern hayatın anne ve bebekteki travmaları

Birçoğunun senaryosu tamamlanmış ondan fazla öyküsü olduğuna değinen Kaplanoğlu, Aslı filmiyle ne anlatmak istediğini şöyle açıklıyor: "Bu senaryoyu yazarken aklımda en yakınımdaki annelerin, genç annelerin yaşadıkları meseleler vardı. Bebekle birlikte yaşamanın getirdiği zorluklar, iş hayatı, işe dönme isteği ya da isteksizliği, çocuğa ayrılan zamanın giderek azalıyor olması… Bununla birlikte yaşlılardan, büyük anneler, babaanneler, anneanneler ve dedelerden ayrı yaşama tercihlerimiz nedeniyle artık çalışan anneler bebekleri bakıcılara ya da kreşlere bırakmak zorundalar. Her durumda da aslında bir şekilde gözleri arkada kalıyor. Bebek ve anneyi birbirinden ayıran modern hayat, sanırım hem annede hem de bebekte travmalar yaratıyor."

2024 Fikriyat. Tüm hakları saklıdır.
BİZE ULAŞIN