Arama

Senaryo yazım teknikleri

Senaryo yazımı belli bir beceri gerektirmenin yanında öğrenilebilir ve zamanla uzmanlaşılabilir bir alandır. Ancak dikkat edilmesi gereken bazı kurallar, yasaklar ve detaylar bulunur. Lajos Egri'nin "Piyes Yazma Sanatı" kitabı bu noktada pusula niteliği taşır. Yazarların yanı sıra yönetmen, aktör, eleştirmen ve seyircinin de bu detaylara hâkim olması gerekir. Sizin için Lajos Egri'nin kitabından önemli noktaları derledik.

  • 13
  • 23

🖍 "Bir önermeyle yazmaya başlar, sonradan bir başka önermeye yönelirseniz, piyesin başı derde girer."

📃sf. 31

Önermenizi değiştirdiğinizde her şeye yeniden başlamalısınız demektir. Yaptığınız yeniliğe göre özetinizi yeniden yazmalısınız.

Lütfi Ömer Akad: Göç Üçlemesi

  • 14
  • 23

🖍 "Hiç kimse iki önerme üstüne bir piyes ya da iki temel üstüne bir bina kuramaz."

📃sf. 31

İki önerme ile senaryo yazılamaz. Bu nedenle seçtiğiniz önermelerden birine karar vermelisiniz.

  • 15
  • 23

🖍 "Ne önerme ne de piyesin herhangi bir kesimi kendi başına buyruk bir yaşam hakkına sahip değildir."

📃sf. 38

Hafta sonu izleyebileceğiniz film önerileri

  • 16
  • 23

🖍 "Sanat yapıtında her şey uyumlu bir bütünlük içinde yerini almalıdır."

📃sf. 38

  • 17
  • 23

🖍 "İnsanın üç boyutu vardır: Fizyolojik, sosyolojik, psikolojik. Bu üç boyutu dikkate almadan, insan varlığını tanıyamayız."

📃sf. 42

Bir senaryoda bütün karakterlerin belli başlı özellikleri bulunur. Her nesnenin derinlik, yükseklik ve genişlik olmak üzere üç boyutu vardır. Bunun yanında insanın fizyolojik, sosyolojik, psikolojik boyutları vardır. Bir karakterin nazik ya da cimri olduğunu bilmek yetmeyecektir. Onun neden böyle olduğunu psikolojik ve sosyolojik açıdan değerlendirmek gerekir.

Akira Kurosawa'nın gözünden sinema

2024 Fikriyat. Tüm hakları saklıdır.
BİZE ULAŞIN