Arama

Üç Hayat / 3 Faces - Jafar Panahi

Yayınlanma Tarihi: 21.03.2019 13:39 Güncelleme Tarihi: 02.10.2018 18:02

İran sinemasının en yetkin isimlerinden Jafar Panahi’nin Cannes’da dünya prömiyerini yapan son filmi sosyal medyanın İran’daki popülerliğinden yola çıkıyor. Sanatçı, kendini ve ailesini bir sosyal medya olayının tam merkezine yerleştiriyor ve hem sanat dünyasını hem İran toplumunun huzursuzluğunu keskin gözlemciliğiyle mercek altına yatırıyor. 20 yıl film çekme ve ülke dışına çıkma yasağı bulunan usta yönetmen Panahi, esprili tonuyla ülkesinin yaşadığı sosyolojik sıkıntıları resmediyor. İran-Türkiye sınırında, ailesinin memleketi olan Azerice konuşulan köylerde çektiği Üç Hayat’ta film çekmesi yasaklandığı için intihar eden bir kızın mesajını instagram üzerinden alan ünlü yönetmen olarak kendini oynuyor. Filmde yer alan şiirler, devrim öncesinin en büyük sinema yıldızlarından, günümüzde film çekmesi yasak olan Shahrzad’a ait.

Haberin Devamı

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan FİKRİYAT veya fikriyat.com hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.


Turkuvaz olarak kişisel verilerinizi işliyor, aynı zamanda kanunlarda öngörülen teknik ve idari tedbirleri alarak bu verilerinizin korunması için elimizden gelen tüm çabayı gösteriyoruz. İşlenen kişisel verilerinize ilişkin aydınlatma metnine veri politikası sayfasını ziyaret ederek ulaşabilirsiniz.
Kirazın Tadı film analizi

Kirazın Tadı film analizi

İranlı yönetmen Abbas Kiyarüstemi'nin 1997 yapımı filmi Kirazın Tadı, Tahran sokaklarında arabasıyla...

Dersu Uzala film analizi

Dersu Uzala film analizi

Japon sinemasının usta ismi Akira Kurosawa'nın 1975 yapımı filmi olan Dersu Uzala, doğa ve...

Baran film analizi

Baran film analizi

Mecid Mecidi'nin 2001 yapımı filmi Baran, ülkenin önemli sorunlarından Afgan mülteci meselesini...

2024 Fikriyat. Tüm hakları saklıdır.
BİZE ULAŞIN