En geniş sanatsal faaliyet: Bienal
En geniş sanatsal faaliyetlerden biri olan bienaller, 19. asırdan günümüze kadar varlıklarını sürdürmekte. Çağdaş sanatların sergilendiği uluslararası bienaller arasında İstanbul Bienali de oldukça önem arz ediyor. Kentler, bienaller aracılığıyla kültürel kodlarını görkemli bir biçimde dünyaya sunuyor. Peki, bienal nedir? Bienal 2019'da hangi sergi çok rağbet görmüştür?
Giriş Tarihi: 04.07.2020
17:08
Güncelleme Tarihi: 04.07.2020
18:37
İSTANBUL BİENALİ KAPSAMINDA GERÇEKLEŞTİRİLEN SERGİLER
Gerçekleşen Bienaller
1. Uluslararası İstanbul Çağdaş Sanat Sergileri (1987) 2. Uluslararası İstanbul Bienali (1989): Geleneksel Mekanlarda Çağdaş Sanat, genel koordinatör: Beral Madra 3. Uluslararası İstanbul Bienali (1992): Kültürel Farklılıklar, yönetmen: Vasıf Kortun 4. Uluslararası İstanbul Bienali (1995): ORIENT / ATION , küratör: Réne Block 5. Uluslararası İstanbul Bienali (1997): Yaşam, Güzellik, Çeviriler/Aktarımlar Ve Diğer Güçlükler Üstüne, küratör: Rosa Martinez 6. Uluslararası İstanbul Bienali (1999): Tutku ve Dalga, küratör: Paolo Colombo 7. Uluslararası İstanbul Bienali (2001): Egokaç, küratör: Yuko Hasegawa 8. Uluslararası İstanbul Bienali (2003): Şiirsel Adalet, küratör: Dan Cameron 9. Uluslararası İstanbul Bienali (2005): İstanbul, küratörler: Vasıf Kortun, Charles Esche 10. Uluslararası İstanbul Bienali (2007): İmkânsız Değil, Üstelik Gerekli: Küresel Savaş Çağında İyimserlik, küratör: Hou Hanru 11. Uluslararası İstanbul Bienali (2009): İnsan Neyle Yaşar?, küratörler: Ivet Ćurlin, Ana Dević, Nataša Ilić ve Sabina Sabolović 12. İstanbul Bienali (2011): İsimsiz (Untitled), küratörler: Adriano Pedrosa, Jens Hoffmann 13. İstanbul Bienali (2013): Anne, ben barbar mıyım? , küratör: Fulya Erdemci 14. İstanbul Bienali (2015): Tuzlu Su: Düşünce Biçimleri Üzerine Bir Teori, küratör: Carolyn Christov-Bakargiev 15. İstanbul Bienali (2017): İyi bir komşu, küratörler: Elmgreen & Dragset 16. İstanbul Bienali (2019): Yedinci Kıta, küratör: Nicolas Bourriaud
"İÇİMİZDEKİ" ÇOCUK SERGİSİ
Özellikle 16. İstanbul Bienali kapsamında, Ömer M. Koç koleksiyonundan seçki niteliğindeki 'İçimdeki Çocuk' sergisi Osmanlı İmparatorluğu son döneminin önemli yapılarından biri olan Nakkaştepe'deki Abdülmecid Efendi Köşkü'nde yoğun ilgiyle karşılanmıştır.
9. İstanbul Bienali'ne kadar İstanbul'un tarihi mekanlarının seçilmiş olmasının bienale turizm tanıtımı havası verdiği ve bunun yanında sanatçılar için bir kısıtlama yarattığı yönündeki görüşlerden sonra ilk defa 2005'te şehrin daha canlı, yaşanan mekanları seçilmiştir.
Bienaller, dev organizasyonlar olduğu için turistik arka planları da mevcuttur. Bienal ve festivallerin büyük birer turistik ürün haline geldiğini söylemek de mümkündür. Özellikle, organize edildikleri kentlerde sahip oldukları turistik çekim gücü yadsınamaz derece de büyüktür.