Rembrandt’a dair bilinmeyen 10 bilgi
Barok resmin en büyük ustası ve dramatik ışığın ressamı olan Rembrandt'ın tablolarında kullandığı "siyah"ın tonu hiçbir ressam tarafından tutturulamadı. Hatta "Rembrandt siyahı" olarak adlandırılan bu renk bugün bilgisayarla dahi tutturulamıyor. Rembrandt'ı ölüm yıldönümünde bilinmeyen yönleriyle inceliyoruz.
Giriş Tarihi: 23.11.2019
15:30
SANAT TARİHİNE YÖN VEREN TABLO
Kendisinden o dönemde popüler olmaya başlayan şekilde, "hiyerarşik düzen içerisinde" grup resimleri yapması istendi. Elbette Rembrandt bu düzeni önemsemedi ve grup resmini gerçek bir olaya, toplumsal bir drama dönüştürdü. Ve ortaya "Gece Devriyesi" tablosu çıktı.
Tablo 1642 yılında yalnızca sanat camiasında değil, ticaret ve para dünyasında da olay yarattı. Rembrant'ın 1642'de resmettiği Gece Nöbeti isimli eserindeki en önemli göze çarpan unsur; durağan bir sahnenin hareketliymişçesine resmedilmesidir.
Sanki tuvalde bulunan insanların birkaç saniye sonra koşuşturarak ortadan kaybolacaklarmış gibi bir havayla çalışılması ve izleyicinin gözünü sürekli olarak resmin bir yerinden diğer bir yere doğru arayışlarda bulundurması bize inanılması güç bir yeteneği ortaya
Rembrandt'ın karısının ölümü üzerine yaptığı eser, o dönem için oldukça sıradışıydı. Eserlerindeki insan figürleri, tablonun içinden çıkacak ve karşısındaki ile konuşmaya başlayacak gibidir.
Bu derinlik "Gece Devriyesi"nin resim tarihinin ilk üç boyutlu çalışması olarak kabul görmesini sağladı.
UĞURSUZ ‘‘GECE DEVRİYESİ’’
"Gece Devriyesi" Rembrandt'a uğursuzluk getirdi. Bu tablodan sonra hayatında ve sanat yaşamında olumsuz yönde önemli değişiklikler oldu. Karısını ve oğlunu kaybetti. Bu ölüm onun sanat üslubuna yansıdı.
Resimlerindeki görkemli çizgiler yerini tatlı bir sevecenliğe bıraktı. Ve "Hollanda'nın altın çocuğu" ilan edilmiş olan Rembrandt ilk kez, müşterisi, yaptığı portreyi beğenmediği için parasını alamadı. Bu olay kulaktan kulağa yayıldı. Tüm bu olanlar üzerine Rembrandt daha da içine kapandı.
Zengin ve güçlü insanlar yerine sıradan insanların portrelerini yapmaya başladı. Onların saflık, yoksunluk ve sevecenliğini başarılı bir şekilde tablolarına yansıttı.
Derlenmiştir.