Rembrandt’a dair bilinmeyen 10 bilgi
Barok resmin en büyük ustası ve dramatik ışığın ressamı olan Rembrandt'ın tablolarında kullandığı "siyah"ın tonu hiçbir ressam tarafından tutturulamadı. Hatta "Rembrandt siyahı" olarak adlandırılan bu renk bugün bilgisayarla dahi tutturulamıyor. Rembrandt'ı ölüm yıldönümünde bilinmeyen yönleriyle inceliyoruz.
Giriş Tarihi: 23.11.2019
15:30
DR. NICOLAES TULP'UN ANATOMİ DERSİ
1632,Tuval üzerine yağlı boya,169x216 cm. (Sanat Müzesi, Den Haag)
Bu tipik grup resmi Amsterdam'lı anatomici Nicolaes Tulp'u ders verirken gösteriyor. Tulp, bisturisini kullanarak önünde yatan kadavranın açılmış olan koluna uzanırken dersini kayıtsızca ve nesnellikle anlatıyor. Resmin sol yarısında bir grup öğrenci gösteriyi kendinden geçmiş bir halde dikkatle izliyor. Deneyimli bir tarihsel konular ressamı olarak Rembrandt sahneyi canlı bir tarzda gruplamış ve eyleme odaklanmış; bu, Hollanda grup portrelinde yeni bir fikirdi.
1627,Ahşap üzerime yağlıboya, 31,7x 42,5cm, Berlin Sanat Müzesi, Berlin
Bu erken dönem resmi kitaplarla çevrilmiş karanlık bir odada bir adamı gösteriyor. Adamın yüzünün kırışıklıkları kitapların sayfasında tekrarlanıştır. Adam mum ışığında bir madeni parayı inceliyor. Tamamı kahverengi tonlarda betimlenmiştir.
1669,Tuval üzerine yağlıboya,86X70,5 Ulusal Galeri, Londra
Modern çağdan önce hiçbir sanatçı yaşamının bütün evrelerinde kendini resimleyen Rembrandt kadar sık kendi resmini yapmamıştır. Onun yaşlı bir adam olarak gösteren geç dönem otoportreleri özellikle sıradışıdır. Bu resim öldüğü yıl yapılmıştır ve Rembrandt'ın geç dönem yapıtlarına özgü açık, hızlı üslubundandır.
1642,Tuval üzerine yağlıboya,359x438 cm, Rijksmuseum, Amsterdam
Resme Gece Devriyesi adı Rembrandt'ın ölümünden çok sonra verildi. Gerçekte Kaptan Frans Banning Cocq ve Teğmen Williem van Ruytenburg'un askerlerinin bir grup portesidir. Rembrand formların bu hiyerarşisini devrimci bir yöntemle boşa çıkartıyordu. Onun yapıtları resimde bir dönüm noktasıdır.
14 yaşında okulu bırakıp sanata yönelen Rembrandt, Pieter Lastmann'ın yanında sanatına devam etti. 1625′ten itibaren ilgi odağı gravür oldu. Gravür sanatının ortaya çıkuşında yerini Rembrandt'a borçludur.