Arama

Sultan III. Ahmed’in hatları

Sultan III. Ahmed, Osmanlı tarihinde iz bırakan hükümdarlardan biriydi. İyi bir tahsil gören Sultan III. Ahmed, güzel sanatlara ilgi duymuş; hüsn-i hat alanında "üstad" mertebesine ulaşmıştı. Hükümdarlık yıllarından sonra kendini Mushaf-ı Şerif yazımına adamış, yazmış olduğu Kur'an-ı Kerim'lerden ikisini Ravza-i Mutahhara'ya vakfetmişti. Eserleriyle Osmanlı'nın en iyi ilk üç "hattat padişahı"ndan biri olarak anılmış, döneminde inşa edilen pek çok caminin levhası onun elinden çıkmıştı. Sultan III. Ahmed'in hat sanatındaki maharetine dair bilinmeyenleri sizlerle buluşturuyoruz.

  • 16
  • 20
SULTAN III. AHMED’İN SANATININ ZİRVE ESERİ
SULTAN III. AHMED’İN SANATININ ZİRVE ESERİ

Yine aynı yerde sülüsle muharrer meşk murakka'ı bulunan Sultan III. Ahmed'in Bâb-ı Hümâyûn önünde kendi namına ve Üsküdar İskelesi önünde annesi adına inşa ettirmiş olduğu meydan çeşmelerinin kitabeleri ile Topkapı Sarayı'nda Arz Odası girişinde ve Taş Eserler bölümünde bulunan besmele kitabeleri, celî sülüsteki kudretinin delilleridir.

Yine Topkapı Sarayı'nda bulunan, ketebesini tuğra şeklinde koyduğu "Kelime-i Tevhîd" kitabesi ise zirve eseri olarak addedilebilir.

  • 17
  • 20
LEVHALARI VE KİTABELERİ HALEN CAMİLERİ SÜSLÜYOR
LEVHALARI VE KİTABELERİ HALEN CAMİLERİ SÜSLÜYOR

Ayrıca devrin meşhur müzehheplerinden Tozkondurmaz Mustafa Ağa'ya tezhip ettirdiği celî sülüs levhaları da Üsküdar'daki Yeni Valide ve Ayazma camileri ile Fatih'teki Drağmân Tekkesi'ne hediye etmiştir.

Tekkenin kapısı üzerinde bulunan Muhammed Suresi'nin 19. ayetinin bulunduğu kitabe de ona aittir. Sütlüce'deki kasr-ı hümayunun harem kapısı üzerinde bulunan kitabesi ise günümüze intikal etmemiştir.

  • 18
  • 20
TAHTTAN ÇEKİLDİKTEN SONRA MUSHAF YAZIMI İLE MEŞGUL OLDU
TAHTTAN ÇEKİLDİKTEN SONRA MUSHAF YAZIMI İLE MEŞGUL OLDU

Tahttan çekildikten sonra Kafes Kasrı'nda geçirdiği günlerde daha ziyade Mushaf-ı şerif istinsahı ile meşgul olan Sultan III. Ahmed, yazmış olduğu Kur'an-ı Kerimlerden ikisini Ravzâ-i Mutahhara'ya vakfetmiştir.

Birer tanesini de Sümbül Efendi Tekkesi şeyhi Nureddin Efendi ile Hâfız Paşa Cami imamı Veliyyüddîn Efendi'ye hediye etmiş olduğu bilinir.

Fikriyat

  • 19
  • 20
SULTAN ABDÜLMECİD'İN HATLARI
SULTAN ABDÜLMECİD’İN HATLARI

Osmanlı tarihinde iz bırakan hükümdarlardan biriydi Sultan Abdülmecid. Babasının yolundan giderek modernleşmenin temellerini atmış; ancak geleneğe olan bağlılığını hiçbir zaman yitirmemişti.

Doğu ve batıyı her alanda sentezleyen Abdülmecid, sanatta da bu bakış açısını sürdürmüş; hem batı resim sanatıyla, hem de geleneksel hüsn-i hatla ilgilenmişti.

"Sultan Abdülmecid'in hatları" adlı haberimizi okumak için tıklayın.

  • 20
  • 20
SULTAN MAHMUD'UN HATLARI
SULTAN MAHMUD’UN HATLARI

Osmanlı tarihinde iz bırakan hükümdarların başında gelen bir isimdi Sultan II. Mahmud. Devlet-i Aliyye'de modernleşmenin temellerini atmış; ancak geleneğe olan bağlılığını hiçbir zaman yitirmemişti.

İyi bir tahsil gören II. Mahmud, güzel sanatlara ilgi duymuş; hüsn-i hat alanında henüz şehzadelik yıllarında icazet almıştı.

"Sultan Mahmud'un hatları" adlı haberimizi okumak için tıklayın.

2024 Fikriyat. Tüm hakları saklıdır.
BİZE ULAŞIN