Arama

Dijital Çocuk'tan alıntılar

Zamanın değişmesi ve imkanların ilerlemesinin yansımaları en çok çocuklar üzerinde gözleniyor. Yakın geçmişte eve girmeyen çocuklar artık evden çıkmak istemiyor. Çocuklarda ekran bağımlılığı maalesef korkutucu boyutlarda. Kemal Sayar ve Sezin Benli'nin kaleme aldıkları Dijital Çocuk bu açıdan ailelerin nasıl davranması gerektiğini izah ediyor. Bu hususta adeta bir el kitabı olan Dijital Çocuk'tan altı çizili cümleler alıntıladık.

  • 15
  • 26

🔹

İnsan beyni ödüllendirildiği davranışı tekrarlamak ve sürekli ödülün peşinden koşmak üzerine programlanmıştır. Bilgisayar oyunlarında, çocuklar "level" atladıkça yeni karakterler ve özellikler edinerek ödül kazanırlar. Ufukta her zaman bir hedef ve kazanılacak bir ödül bekler. Çocuklar ödülü kaybettiklerinde kötü hisseder ve ödüle ulaşmak için yeniden oynamaya yönelirler.

Sayfa: 68

Kemal Sayar - Sezin Benli

  • 16
  • 26

🔹

Çok bilgisayar oyunu oynayan gençlerin bu davranışlarının nedenini anlamak için yapılan araştırmalarda, gençlerin gerçek hayatlarında özellikle sosyal ilişkilerinim yetersizliğinden ve sosyal aktivite olanaklarının kısıtlılığından dolayı hayatlarından yeterince tatmin sağlayamadıkları görülmüştür. Hayatlarından yeterince keyif almayan çocuklar yine oyunlara dönüyor ancak oyunların hızlı ve aksiyonlu dünyasına alıştıkça "zaten yavan buldukları" hayatlarını giderek daha sıkıcı buluyorlar.

Sayfa: 70

Kemal Sayar - Sezin Benli

  • 17
  • 26

🔹

Oyun çocuğun iç dünyasına açılan penceredir. Çocuğumuzu tanımak ve onu anlamak istiyorsak oyunlarına bakmamız yeterli.

Sayfa: 75

Kemal Sayar - Sezin Benli

  • 18
  • 26

🔹

Çocukların oyunda her level atladıklarında, her zor zorluk seviyesini başarıyla geçtiklerinde, her bölümün sonundaki zor karakteri yendiklerinde bir yeterlilik ve başarı duygusu yaşadıklarını saptamış. Hayatınızda bir zorluğun üstesinden geldiğinizde hissettiğiniz başarı duygusunun ne kadar tatmin edici olduğunu düşünün. Çocukluğunuzda kazandığınız ufak başarılarınızın bile siz, ne kadar gururlandırdığını ve iyi hissettirdiğini hatırlayın. Bilgisayar oyunları her ne kadar simülasyon bir dünyada geçse de yaşattığı gurur duygusu çok gerçek.

Sayfa: 80

Kemal Sayar - Sezin Benli

  • 19
  • 26

🔹

Oyunda çok belirgin bir amaç vardır, bir sonraki seviyeye geçmek, oyunu bitirmek, diğer insanları yenip birinci olmak. Ancak gerçek hayatta kendilerine hedef belirlemekte zorluk çeken gençler, gerçek hayatın kaosundan ve zorluklarından çok rahatsız olabilirler. Hayatın getirdikleriyle baş etmekten, kontrolü başkasına vermekten ve hayatın durağanlığından bunalırlar. Zihinleri oyundaki her şeyin çok hızlı akıp değişmesine alışmışken kırk dakika boyunca derste oturmanın durağanlığı onlara çok sıkıcı gelir. Gerçek hayat dijital dünyadaki oyunların verdiği heyecanla yarışamaz.

Sayfa: 86

Kemal Sayar - Sezin Benli

2024 Fikriyat. Tüm hakları saklıdır.
BİZE ULAŞIN