Arama

Senaryo yazım teknikleri

Senaryo yazımı belli bir beceri gerektirmenin yanında öğrenilebilir ve zamanla uzmanlaşılabilir bir alandır. Ancak dikkat edilmesi gereken bazı kurallar, yasaklar ve detaylar bulunur. Lajos Egri'nin "Piyes Yazma Sanatı" kitabı bu noktada pusula niteliği taşır. Yazarların yanı sıra yönetmen, aktör, eleştirmen ve seyircinin de bu detaylara hâkim olması gerekir. Sizin için Lajos Egri'nin kitabından önemli noktaları derledik.

  • 19
  • 23

🖍 "Üç boyuttan birini yok edin; piyesinizin olaylar örüntüsü ne kadar soluk kesici olursa olsun, siz piyesinizden ne kadar çok para kazanmış olursanız olun, gene de piyesiniz yazınsal değerden yoksun kalacaktır."

📃sf. 44

Fizyolojik boyut:

◽ Cinsiyet
◽ Yaş
◽ Kilo ve boy
◽ Saç, göz, cilt rengi
◽ Tavır, hareket ve duruş
◽ Görünüş: Şişman, zayıf, temiz, zarif
◽ Kusurlar: Doğaya aykırı yönler, hastalıklar
◽ Kalıtım

Milli sinemanın öncüsü: Yücel Çakmaklı

  • 20
  • 23

🖍 "Üç boyut, karakterlerin başlıca özelliklerini ortaya çıkarmak amacıyla işbirliği yapmış oluyorlar."

📃sf. 47

Sosyolojik boyut:

◽ Sınıfı: İşçi, yönetici
◽ Uğraş: Yapılan iş, çalışma süresi sendikalılık durumu
◽ Eğitimi: Okuduğu okullar, alınan notlar, sevilen konular, yetenekler
◽ Ev yaşamı: Aile içi ilişkiler, öksüz/yetim, anne-babaya dair bilgiler
◽ Dinsel inanç
◽ Irk, milliyet
◽ Çevre içindeki yeri: Liderlik, kulüplerde önde olma
◽ Siyasal görüş
◽ Hoşlanılan şeyler, meraklar: Kitap, gazete okumak

  • 21
  • 23

🖍 "Her şey değişebilir, ancak değişme değişmez."

📃sf. 56

Psikolojik boyut:
◽ Ahlaki ölçütler
◽ Kişisel davranışa yön veren güçler
◽ Umduğunu bulamama, düş kırıklığı
◽ Mizaç: Sinirli, uysal, karaksar, iyimser
◽ Yaşama karşı tutum: Ezik, saldırgan
◽ Kompleksler: Saplantılar
◽ İçedönük, dışadönük ya da ikisinin ortası
◽ Beceriler: Yetenekler
◽ Nitelikler: Düş gücü, yargı gücü, beğeni
◽ Zeka düzeyi

Kitle imha sanatı

  • 22
  • 23

🖍 "Eğer bir karakter, içine yerleştirildiği durumdaki yaşamını değişmeden sürdürürse, o durumun da gerçekdışı olduğunu iddia edebiliriz."

📃sf. 74

Bir piyes amaçsızlıkla başlayıp kararlılıkla bitebilir. Ya da anlaşmazlık ve umutsuzlukla başlayıp beraberlik ve umutla bitebilir.

  • 23
  • 23

🖍 "Bir insan bir kusur işlediğinde onu her zaman başka bir kusur izler."

📃sf. 75

İşlenilen kusurların ikincisi genellikle birincisinden, üçüncüsü de ikincisinden meydana gelir. Kusurlar birbirini takip ederek ilerler.

Bir sömürü aracı: Süper kahramanlar

2024 Fikriyat. Tüm hakları saklıdır.
BİZE ULAŞIN